Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Ministro pistarini nemztközi reptér

Buenos Aires nemzetközi reptere a Ministro pistarini (sokszor Ezeizának hívják a helyiek), de van egy másik reptér is, ami a belföldi forgalmat bonyolítja le, ezt Jorge Newberynek hívják. Villamos és troli már rég nincs a városban a szűk utcák miatt. Ha Buenos Airesbe utazunk, legjobban tesszük, ha a városon belül autóbusszal közlekedünk, amivel mindenhová eljuthatunk, és még a buszjegy is kifizethető árban van. A gond az, hogy a várost több száz buszjárat szövi keresztül- kasul, és bizony nem könnyű a turistáknak eligazodni köztük. Fontos, hogy az útvonalakról semmiféle térképet nem lehet kapni. A buszokon a közölt cél után a sofőrnek kell fizetni, nincsenek ellenőrök sem. A collectivo 21-30 fős kisbuszok, amik közkedvelt tömegközlekedési járművek.
A másik közlekedési eszköz, amit használhatunk a földalatti vagy „subte”, ahogy a helyiek hívják. Az angolok építettek 1913-ban (ahol a baloldalon való haladás dominál), de a budapesti földalattihoz képest kissé zajos és elavult. Eddig öt metróvonal épült meg (A, B, C, D, E), és a tervek szerint 2011-re a vonalak összhossza elérheti a 89km-t. Az elővárosi vasutak negyedóránként indulnak, és jelentős utasforgalmat bonyolítanak le naponta, de nem minden megállóban állnak meg erre figyelni kell felszálláskor.
Az autópályák 1970-ben kezdtek épülni, a megnövekedett belvárosi forgalom miatt, az üzleti negyedben korlátozták a magánautók behajtását napközben.
Természetesen kikötőváros révén nem szabad megfeledkeznünk a hajózásról és a kikötési lehetőségekről sem, ha a közlekedésről van szó.